Květinové potisky si oblíbili módní návrháři už v době, kdy byla technika tisku v plenkách. Ovšem královna květin si na svůj vítězný triumf musela chvilku počkat. Její chvíle přišla v momentě, kdy anglický módní fotograf a kostýmní výtvarník sir Cecil Beaton navrhl v roce 1946 design látky s motivem růže pro textilní společnost Ascher.
Ihned si ji vybral pro svou kolekci odpoledních šatů francouzský návrhář Pierre Balmain. Šaty s širokými ramínky, nařasenou sukní a mašličkou se objevily na stránkách módních magazínů a strhla se velká mela, všechny dámy je chtěly... Nosil se k nim slaměný klobouček a tmavé rukavičky a díky nim se růže stala módním symbolem 50. let.
Nejenom tato „beatonská“ na bílém podkladu se ale v módě ujala. Poválečná doba přála i celým kyticím, samozřejmě s růží v čele, a snažila se je dostat také na nylon, typický dobový materiál. Původně se využíval na padáky, jenže záhy se vylepšil natolik, že připomínal hedvábí. Nabírané kolové sukně s růžičkami se podkládaly naducanými sukničkami a dámy v nich vypadaly úchvatně žensky.
Růže se navíc s oblibou vyšívaly, našli bychom je klidně i na černých koktejlkách, stejně jako na zástěrových šatech vesnických žen.
Ať tak či onak, růžový vzor nikdy nešel do důchodu, vždy tu byl a bude, jenom je o něj v některých etapách větší zájem. Třeba v 90. letech se propracoval opět na výsluní a zdobil sukně i šaty, před pár lety slavil také velké úspěchy a vypadá to, že i teď mu bude přáno.