Přestože je kůže největším a nejexponovanějším orgánem našeho těla, máme tendenci péči o ni podceňovat. A když už se o ni staráme, často používáme přípravky, které nám víc škodí, než pomáhají. Stejně jako u potravin i u kosmetiky bychom měli zkoumat složení a nenadchnout se pro každý krém s přízviskem „přírodní“. Své o tom ví doktorka farmacie LUCIA HAVLÍKOVÁ (44), která účinky špičkové kosmetiky zkoumá mnoho let a sama také krémy proti stárnutí vyvíjí. Jaké zlepšováky teď hýbou kosmetickým průmyslem a na co si dávat pozor u proslulé korejské kosmetiky? | foto: Radek Vebr, MAFRA

Budoucnost kosmetiky? Kvašení a žádná voda, vysvětluje farmaceutka Havlíková

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Přestože je kůže největším a nejexponovanějším orgánem našeho těla, máme tendenci péči o ni podceňovat. A když už se o ni staráme, často používáme přípravky, které nám víc škodí, než pomáhají. Své o tom ví doktorka farmacie Lucia Havlíková, která účinky špičkové kosmetiky zkoumá mnoho let a sama také krémy proti stárnutí vyvíjí. Na co si dát pozor?

V poslední době se na kosmetickém trhu roztrhl pytel s takzvanou přírodní kosmetikou. Měli bychom jí dát jednoznačně přednost?
Sám pojem „přírodní kosmetika“ je bohužel poměrně problematický, protože jej nedefinuje žádná litera zákona. Základním vodítkem pro nás tedy může být složení přípravku uvedené na zadní straně. V jeho názvu je v současné době bohužel možné uvést téměř cokoli. Chybí nám nějaká závazná forma certifikace. Existují sice mezinárodní certifikace jako např. německá BDIH a francouzský Ecocert či certifikační značka Cosmos (certifikační značka zaručující, že produkt neobsahuje chemické látky jako ropné deriváty, geneticky modifikované suroviny, parabeny ani ftaláty, pozn. red.), ale potíž je v tom, že každá společnost má trošku jiné podmínky. Proto usilujeme o to, aby v Česku tuto funkci plnil certifikát CPK bio. Mohl by fungovat minimálně jako vodítko, od kterého se můžeme odrazit. V tuto chvíli bohužel ani certifikát není stoprocentní zárukou kvality a zorientovat se v přírodní kosmetice je velmi problematické.

Micelární voda je fantastická myšlenka s vynikajícím marketingem, ale s obrovským průšvihem na konci.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
, Téma